znaczna gama siodeł stosownych dla wszystkich potrzeb od mtb po amatorską szosę, czerpiącą inspiracje od profesjonalistów z branży rowerowej. Rzadko spotykana jakość cech elastyczności i sprężystości naszych tworzyw powodują, że te siodełka są wspaniałym instrumentem dla każdego, kto wymaga nieszablonowej efektywności bez pogarszania komfortu.
- idmatch: L3
- Waga: 245g
- Pokrycie: Fibra-Tek
- wymiary: 255mm x 148mm
- Pręty siodła: Ti 316 Tube 7mm
- Przeznaczenie: szosa, mtb
Technologie:
- DUAL PADDING
Podwójna wyściółka o zmiennej gęstości zapewnia wygodne siedzenie nawet na dłuższych dystansach. - FIBRA-TEK
techniczny materiał z mikrofibry, który jest potężny i wytrzymały przy jednoczesnej niezwykle niskiej wadze. - SUPERFLOW CHANNEL
Nowa technika SuperFlow (specjalnie zwiększone anatomiczne wycięcie) zezwala na ludziom o rozmaitych rozmiarach,zawsze znaleźli wyśmienitą i nad wyraz wygodną pozycję do odpoczynku na siodle. Dodatkowo, nowy Superflow drastycznie redukuje wszystkie fizyczne ograniczenia spowodowane długotrwałym naciskiem na miednicę, które dotyka wielu rowerzystów, zwłaszcza w trakcie jazdy na długich dystansach. - TI 316 TUBE 7mm
Pręty siodła stworzone z tytanu TI 316 posiadają rozszerzoną wytrzymałość i solidność o 25%,, a także zredukowaną wagę o 15% w porównaniu z tradycyjnymi prętami. Średnica 7mm.
Co to jest ID Match?
Napisany do tego celu poprzez informatyków Selle Italia specjalny program komputerowy, pozwala na dobranie adekwatnego modelu siodła do jednostkowych potrzeb kolarza. Pomysł Włochów wyróżniać ma użycie tzw. Pomiaru kilkufazowego, do którego wymagane będzie wprowadzenie stosownych danych jak: wiek, płeć, waga, wzrost, dystans pokonywany w sezonie, kąt kręgosłupa (pozycja na rowerze), rozstaw kości miednicowej, obwód ud itp. Do wspomnianego programu komputerowego. Z myślą o zaimplementowaniu idMatch powstał nowy model Flite, który wraz z systemem był testowany w najkorzystniejszych włoskich i szwajcarskich sklepach oraz przez światową czołówkę kolarstwa.
detale: Wszyscy wiemy jak trudno jest sobie do pasować trafne siodełko. I nie chodzi tu o podstawowy wyznacznik komfortu jakim jest miękkość siodełka, tylko chyba najważniejszy parametr jakim jest szerokość siodełka. Wąskie czy duże? Pytanie jest znaczne, za wąskie siodło spowoduje iż będziemy mieli poczucie iż siedzimy na tzw. „miękkich" częściach ciała. Za wielkie spowoduje poczucia siedzenia na „kanapie" i spore prawdopodobieństwo obcierania udami o krawędzie.
Producenci siodeł wyszli nam naprzeciw podsadzając nam żelowe poduszki które mają zlokalizować guzy kulszowe lub próbując określić pozycję guzów kulszowych poprzez naszą elastyczność. Te wszystkie metody są w miarę produktywne ale opierają się na jednym parametrze, nie są to metody do końca precyzyjne. Selle Italia z systemem IDMatch postanowiła podejść do tematu bardziej kompleksowo i nie opierać sytemu pomiaru tylko na jednym parametrze a na trzech, co daje bardziej dokładne wyniki. Podstawą są wyniki trzech pomiarów i system IDMatch na stronie internetowej.
Mierzy się następująco: szerokość pomiędzy krętarzami (jest to odległość mierzona po zewnętrznej części kości udowych), obwód uda i pozycja miednicy. Na podstawie pomiaru szerokości między krętarzami którą uzyskujemy za pomocą specjalistycznej miarki uzyskujemy szerokość pomiędzy guzami kulszowymi, czyli parametr określający szerokość siodełka. Drugim parametrem który jest mierzony jest obwód uda, jest to widoczne niezwykle dla osób które wąsko prowadzą kolana w trakcie jazdy i obcierają udami o siodełko. Trzecim i ostatnim jest mierzenie pozycji miednicy przy skłonie do przodu, pozwala to kreślić czy potrzebne jest siodełko z dziurą bądź bez. Wyniki powyższych pomiarów są wpisywane na stronę IDMatch gdzie po dokonaniu przeliczeń system sugeruje trafne dla nas siodełko. Siodełka są podzielone na kategorie S1,S2, S3 i L1, L2, L3. Siodełka z kategorii S to siodełka wąskie, kategoria L to siodełka wielkie, cyfra po literze oznacza czy siodełko powinno być z dziurą i z jak dużą.