Menu
Zamknij

Opona Continental Hometrainer 700x23 zwijana do trenażera - 700 \ 23

Pozostałe części rowerowe

Opis

Hometrainer - Intensywny trening w domu

Specjalnie zaprojektowana do użytkowania na trenażerze. Prawdziwa opona Indoor do domowego treningu, która odznacza się dużą wytrzymałością. Jej budowa nadaje się do wysokich obciążeń. Ta specjalistyczna opona na trenażer zagwarantuje dużą przyjemność z treningu zimą.


atrybuty:

wymiar: 700 x 23C

Etrto: 23-622

typ: zwijana

Zalecane ciśnienie powietrza: 7,5 BAR (110 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 8,5 BAR (120 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0100647

Średnia waga:~ 250 g

przypasowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, dodatkowo przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się jeszcze minimalne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Marka Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo mały splot tkaniny powoduje, że opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot dzianiny to większa odporność na przecięcie i pokaźniejsza solidność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Pozostałe części rowerowe, Wkład do wentyla Presta Continental z plastikowym kapturkiem - 1
od 4 99

1 oferta

Wkład do wentyla Presta Continental z plastikowym kapturkiem - 1

  • Producent Continental 
  • EAN 2010000010587 
Porównaj
Pozostałe części rowerowe, CO0140044 Uszczelniacz do opon Continental Revo Sealant 240 ml
od 34 99

1 oferta

CO0140044 Uszczelniacz do opon Continental Revo Sealant 240 ml

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238558913 
Porównaj
Pozostałe części rowerowe, Klej do szytek CONTINENTAL Tuba 25g
od 12 99

1 oferta

Klej do szytek CONTINENTAL Tuba 25g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238105322 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.