Piasta tylna FH-M756
Piasta Shimano FH-M756 jest bardzo jednostajną, mocną i mocną konstrukcją. Dzięki szczególnie wysokiej klasy skośnym łożyskom kulkowo - stożkowym zabezpieczonych uszczelnieniami labiryntowo - kontaktowymi. Poradzi sobie w każdym terenie jak i warunkach atmosferycznych. Technologie te ograniczają ponadto do minimum wizyty w serwisie. Dla zmniejszenia wagi kołnierze piaty zostały nawiercone, a dla poprawienia trwałości korpus został wytworzony z anodowanego aluminium oraz został przypasowany do montażu tarcz hamulcowych w standardzie 6 śrub. Piasta ponadto współpracuje z hamulcami rodzaju V-Brake. Bębenek jest on kompatybilny z kasetami 8, 9 i 10-cio rzędowymi. Piasta wyposażona jest w lekki i solidny zacisk, który umożliwia szybki montaż / demontaż koła bez użycia narzędzi. Wybierają ją z zasady rowerzyści uprawiający kolarstwo górskie w każdej odmianie, a jej uniwersalność pozwala na montaż w rowerach typu crossowego czy turystycznego.
Najważniejsze parametry towaru:
Producent: Shimano
Grupa osprzętu: Deore XT
Model: FH-M756
przypasowana do kaset: 8,9 i 10-cio rzędowych
Łożyska: skośne kulkowo - stożkowe
Korpus: aluminium anodowane
Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa
Uszczelnienia: labiryntowo - kontaktowe
Szerokość montażowa: 135 mm
kanon mocowania tarczy: 6 śrub
liczba otworów na szprychy: 32
Średnica osi: 10 mm
średnia waga produktu: 407 g + zacisk 65 g
Kolor: czarny matowy
zastosowane technologie Shimano:
ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE
(Cup & Con bearing)
Łożyska kulkowo - stożkowe znamionują się więszą wytrzymałością aniżeli zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki produktywniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego rezultatem są nadzwyczajnie płynne obroty i dłuższa żywotność.
LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE
(Labyrinth & Contact Sealing)
Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się w środku piasty bronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, zniżając potrzebę konserwacji, jak rownież gwarantując dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania przez dłuższy czas, choćby w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.
standard MOCOWANIA TARCZY NA 6 ŚRUB
(6 bolts kanon)
Montaż tarczy hamulcowej w standardzie na 6 śrub jest szczególnie popularnym rozwiązaniem. Zamontujemy na taką piastę praktycznie każdą tarczę dowolnego producenta.W tym systemie otwory na śruby mocujące tarczę są rozstawione na średnicy 44 mm w odstępie od siebie co 21 mm. Tarcza w głównej mierze jest montowana za pomocą śrub na klucz torx T25, które powinny być zabezpieczone klejem do gwintów.