Piasta przednia HB-M525
Piasta Shimano HB-M525 jest szczególnie popularną i wszechstronną konstrukcją. Wybierana jest nie tylko do wielu różnych typów rowerów lecz także i stylów jazdy od cross country do trailu. Asygnowana jest do współpracy z hamulcami tarczowymi w standardzie mocowania tarczy na 6 śrub. Piasta dodatkowo współpracuje z rowerami mającymi hamulce typu V-Brake. Dla zmniejszenia wagi i poprawienia trwałości korpus piasty został wytwarzany z anodowanego aluminium. Posiada ona ponadto wysokiej klasy łożyska kulkowo – stożkowe zabezpieczone uszczelnieniami labiryntowo - kontaktowe, a dzięki zaimplementowaniu tuleji z wewnętrznym smarowaniem łożyska pracują szczególnie lekko i płynnie w każdych warunkach. Piasta wyekwipowana jest w lekki i mocny zacisk, który umożliwia prędki montaż / demontaż koła bez zastosowania narzędzi.
Najważniejsze atrybuty produktu:
Producent: Shimano
Grupa osprzętu: Deore
Model: HB-M525
Łożyska: wysokiej klasy kulkowo - stożkowe
Uszczelnienia: labiryntowo - kontaktowe
Smarowanie: tuleja wewnętrzna
Korpus: aluminiumanodowane
Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa
Szerokość montażowa: 100 mm
standard mocowania tarczy: 6 śrub
liczba otworów na szprychy: 36
Srednica osi: 9 mm
Srednia waga produktu: 250 g + zacisk 80 g
Kolor: czarny matowy
zastosowane technologie Shimano:
ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE
(Cup & Con bearing)
Łożyska kulkowo - stożkowe znamionują się więszą wytrzymałością niż zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki skuteczniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego skutkiem są doskonale płynne obroty i dłuższa żywotność.
TULEJA Z WEWNĘTRZNYM SMAROWANIEM
(Internal Grease Sleeve)
Piasty zawierają wewnętrzne pierścienie o-ring oraz tuleje smarowe pomagające utrzymać poziom smaru, a także przedłużyć żywotność.
LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE
(Labyrinth & Contact Sealing)
Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się we wnętrzu piasty bronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, obniżając potrzebę konserwacji, jak rownież gwarantując dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania poprzez dłuższy czas, choćby w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.
standard MOCOWANIA TARCZY NA 6 ŚRUB
(6 bolts kanon)
Montaż tarczy hamulcowej w standardzie na 6 śrub jest nad wyraz lubianym rozwiązaniem. Zamontujemy na taką piastę praktycznie każdą tarczę dowolnego producenta.W tym systemie otwory na śruby mocujące tarczę są rozstawione na średnicy 44 mm w odstępie od siebie co 21 mm. Tarcza przede wszystkim jest montowana za pomocą śrub na klucz torx T25, które powinny być zabezpieczone klejem do gwintów.