Fenix BC26R to latarka rowerowa o szerokim strumieniu 1600 lumenów, wyekwipowana w pojemny akumulator ARB-L21 5000 mAh, port szybkiego ładowania USB-C, pojedynczy przycisk ułatwiający sterowanie podczas jazdy oraz mechanizm prędkiego wypięcia z kierownicy. Fenix BC26R to bezusterkowe oświetlenie, które sprawdzi się jednocześnie w mieście, jak i górskich bezdrożach.
Latarka rowerowa Fenix BC26R w sklepie Kolba — oficjalnego dystrybutora produktów Fenix w PolsceLatarka ma lekką konstrukcję wytwarzaną z anodowanego aluminium, co umożliwia właściwe odprowadzanie ciepła oraz gwarantuje jej niepodatność na całkowite zanurzenie w wodzie (do 2 m), upadek z wysokości 1,5 m oraz przenikania kurzu i minimalnych ciał stałych. Wysoka klasa ochrony IP68 sprawia, że latarka świetnie sprawdzi w trakcie nieprzystępnych warunków pogodowych niezależnie od tego, czy jest stosowana w mieście, w lesie czy podczas jazdy po górach.
Dzięki niewielkim wymiarom, niskiej masie (155 g z akumulatorem) i funkcji prędkiego wypięcia z kierownicy, Fenix BC26R może być jeszcze wykorzystywana także jako charakterystyczna latarka ręczna. Jeśli zaopatrzymy się w adapter ALD-08, latarkę można zamontować na kasku rowerowym, co w dodatku pozwala na używanie latarki w formie czołówki podczas czynności wymagających wolnych dłoni. Uchwyt rowerowy ma funkcję szybkiego odłączenia latarki z kierownicy. W tym celu należy jedynie nacisnąć dźwignię blokującą i wysunąć lampkę z obejmy. W komplecie znajdują się silikonowe adaptery, które pozwalają na precyzyjne dobranie uchwytu do średnicy kierownicy w zakresie od 28 do 35 mm. Dzięki nim możemy także regulować i blokować nachylenie latarki w zakresie 15°.
W latarce Fenix BC26R zastosowano diodę Luminus emitująca maksymalny strumień światła aż 1600 lumenów. Produkowane światło ma neutralną barwę, nie męczy oczu, gwarantuje wierne oddawanie , a także zdolność rozpoznawania pokaźniejszej ilości szczegółów w warunkach widzenia nocnego. Maksymalny zasięg odbitego światła w trybie turbo wynosi 169 m, co jednocześnie w warunkach miejskich, jak i bezdrożach gwarantuje nadzwyczajną widoczność oraz możliwość wczesnego reagowania na sytuację na drodze. Latarką ma podwyższoną kopułę klosza, a także boczne otwory, które zezwalają na emisję światła na boki, ostrzegając pojazdy nadjeżdżające z lewej i prawej strony, a także jadące za rowerzystą. Fenix BC26R ma strumień światła o szerokości 100°, który gwarantuje wygodne pole widzenia, bardzo w trakcie pokonywania zakrętów albo jazdy po nieprzystępnym terenie.
Latarki rowerowe Fenix w sklepie outdoorowym KolbaZasilanie Źródłem prądu jest akumulator ARB-L21-5000 o obszerności 5000 mAh, który po naładowaniu zapewnia prawie 10 godzin pracy w trybie 600 lumenów, lub do 210 minut w trybie turbo 1600 lumenów (czas sumaryczny). Ładowanie akumulatora odbywa się poprzez zastosowany port USB-C, dlatego nie musimy martwić się zakupem dopełniającej ładowarki. Wysoki prąd ładowania 2 A umożliwia całkowite naładowania akumulatora w zaledwie 4 godziny. Warto podkreślić,podczas ładowania możemy korzystać z latarki (wyłącznie tryb niski i przeciętny), choć wpłynie to oczywiście na wydłużony czas ładowania akumulatora. Poziom naładowania akumulatora możemy kontrolować dzięki wskaźnikowi LED w przycisku, który w prosty i czytelny sposób informuje nas o stanie energii.
Status wskaźnika poziomu akumulatora:
- czerwona migająca dioda: poziom krytyczny 1-25%
- czerwona dioda: niski poziom 25-50%
- zielona migająca dioda: średni poziom 50-85%
- zielona dioda: wysoki poziom 85-100%
Fenix BC26R proponuje 4 tryby światła ciągłego: niski→średni→wysoki→turbo oraz światło błyskowe. Do włączania/ wyłączania, a także zmiany jasności służy jeden metalowy przycisk, który aktywuje także wskaźnik poziomu akumulatora. Prosta i instynktowna obsługa to niewątpliwa zaleta latarki rowerowej, zwłaszcza w miejskich aglomeracjach o sporym nasileniu ruchu.
Latarka zapamiętuje ostatni wykorzystywany poziom jasności. Po ponownym włączeniu latarka automatycznie aktywuje się w tym trybie (funkcja pamięci). Ostrzeżenie o niskim stanie akumulatora uruchamiane jest samoczynnie po spadku zdefiniowanego poziomu napięcia (pulsująca dioda wskaźnika poziomu akumulatora). Latarka ma także zabezpieczenie przed przegrzaniem w trybie turbo. W celu obniżenia temperatury, sterownik zniża jasność o kilka lumenów, co zezwala na ponowne włączenie trybu turbo.
Zwycięzca nagrody China Cycle Innovation Award 2023