Menu
Zamknij

Opona szosowa Continental Ultra Sport II 700 x 23C (622-23) drutówka

Opony i dętki do roweru

Opis

Ultra Sport - Trenować jak zawodnicy Ultra Sport II to innowacyjna opona na rajdy i wyścigi, przekonująca genialnym stosunkiem jakości do ceny. Opona charakteryzuje się znakomitą przyczepnościąm bieżnikiem z mieszanki gumy na bazie silikonu oraz niezwykle dużą efektywnością. Właściwości: wymiar: 700 x 23C ETRTO: 23-622 Mieszanka gumy: PureGrip Compound wariant: drutówka Zalecane ciśnienie powietrza: 7,5 BAR (110 PSI) Maksymalne ciśnienie powietrza: 8,5 BAR (120 PSI) Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI Nr katalogowy artykułu: 0150006 średnia waga: 300 g PureGrip Compound. Ta technika tworzona na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była dedykowana na rynek wyczynowy, jednak po aktywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano innowacyjną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w niełatwym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i stosowana jest w wyczynowych produktach równocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zapewnia świetną przyczepność, ale jest także trwała i bardzo wytrzymała, ma wszystkie charakterystyczne właściwości opon Continental. Dopasowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO) W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, stanowczo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO. Ciśnienie powietrza w ogumieniu Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, w dodatku przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się także niewiele znaczące pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą. Waga opon Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych. Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu. Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytwarzane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Szczególnie niewielki splot dzianiny powoduje, że opona jest sprężysta i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot dzianiny to większa odporność na przecięcie i pokaźniejsza wytrzymałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są różnorodne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Opona Continental Double Fighter III 29" x 2,0" (622-50)
od 58 99

1 oferta

Opona Continental Double Fighter III 29" x 2,0" (622-50)

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238709896 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 57 75

1 oferta

Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693454 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona DoubleFighter III (37-622), 28", 700 x 35C, czarna, drutówka
od 73 99

1 oferta

Opona DoubleFighter III (37-622), 28", 700 x 35C, czarna, drutówka

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238732436 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 50 99

2 oferty

Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693461 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Grand Prix Folding Tyre 28", black 25-622 | 700 x 25C 2020 Opony szosowe
od 142

1 oferta

Continental Grand Prix Folding Tyre 28", black 25-622 | 700 x 25C 2020 Opony szosowe

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238581409 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race 28 Supersonic 18/25-622/630 50 g wentyl presta 60mm
od 52 99

1 oferta

Dętka Continental Race 28 Supersonic 18/25-622/630 50 g wentyl presta 60mm

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238556841 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona ContinentalDoubleFighter III (50-584), 27.5"x2.00" czarna drutówka
od 73 99

1 oferta

Opona ContinentalDoubleFighter III (50-584), 27.5"x2.00" czarna drutówka

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238732375 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Compact 10/11/12'' x 1,75'' - 2,5'' wentyl auto 34 mm
od 15 99

1 oferta

Dętka Continental Compact 10/11/12'' x 1,75'' - 2,5'' wentyl auto 34 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556223 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental AT RIDE 28 x1.6" (622-42) zwijana
od 79 90

1 oferta

Opona Continental AT RIDE 28 x1.6" (622-42) zwijana

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238779585 
  • Rodzaj opona 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.