Menu
Zamknij

Opona szosowa Continental Ultra Sport II 700 x 23C (622-23) drutówka

Opony i dętki do roweru

Opis

Ultra Sport - Trenować jak zawodnicy

Ultra Sport II to innowacyjna opona na rajdy i wyścigi, trening lub po prostu jazdę szosową.

pasuje zarówno do roweru wyścigowego, jak i konwencjonalnego miejskiego roweru szosowego.

Opona cechuje się doskonałą przyczepnością, bieżnikiem z mieszanki gumy na bazie silikonu oraz niezwykle dużą skutecznością.

Z dynamicznym wzorem bieżnika, przekonująca świetnym stosunkiem jakości do ceny.

parametry:

wymiar: 700 x 23C

Etrto: 23-622

Mieszanka gumy: PureGrip Compound

rodzaj: drutówka

Przeznaczenie: rowery szosowe sportowe, tradycyjne miejskie rowery szosowe

Zalecane ciśnienie powietrza: 7,5 BAR (110 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 8,5 BAR (120 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: 0150006

Średnia waga:~ 300 g

Ta technika stworzona na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była asygnowana na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano progresywną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w niełatwym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach zarówno w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta gwarantuje rewelacyjną przyczepność, lecz jest także trwała i nad wyraz wytrzymała, ma wszystkie standardowe właściwości opon Continental.

przypasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać dobrze tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, w dodatku przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się ponadto minimalne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon należycie łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Szczególnie niewielki splot dzianiny sprawia, iż opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to obszerniejsza niepodatność na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są różnorodne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus, a także dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Dętka Continental MTB 27,5'' x 1,75'' - 2,5'' Light wentyl presta 42 mm 148 g
od 30 99

2 oferty

Dętka Continental MTB 27,5'' x 1,75'' - 2,5'' Light wentyl presta 42 mm 148 g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238623550 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Race 28 Light Tube 28" 28" (18/25-622/630) SV 60mm 2020 Dętki
od 29 99

2 oferty

Continental Race 28 Light Tube 28" 28" (18/25-622/630) SV 60mm 2020 Dętki

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556810 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.