Menu
Zamknij

Opona CONTINENTAL Travel Contact czarny / Pasek odblaskowy: tak / Rozmiar koła: 28" / Szerokość: 1,6 / Typ: drutowa

Opony i dętki do roweru

Opis

Contact Travel - Dookoła świata

Odświeżona wersja szczególnie udanej opony Travel Contact.

Contact Travel to prawdziwy obieżyświat wśród opon, przeznaczony do rowerów podróżniczych i ATM. Produkt uwydatnia się wytrzymałym i nośnym karkasem i specjalną ochroną ścian bocznych. Profil Semislick zezwala na niski opór toczenia i jednocześnie prawidłową jazdę na zakrętach. Wyśmienity towarzysz w każdym terenie. Jest to najkorzystniejsza opona w ofercie Continental przeznaczona do turystyki i wypraw rowerowych.

W czołowej części opony zastosowano wkładkę antyprzebiciową, która stanowi zabezpieczenie przed niepotrzebnymi opóźnieniami w drodze do pracy, czy do sklepu.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze opona zaopatrzona jest w pasek odblaskowy.

Dzięki swej wytrzymałości opona może być użytkowana w rowerach elektrycznych.

Najważniejsze parametry towaru:

Producent: Continental

Model: Contact Travel

wymiar: 28" x 1,6"

ETRTO: 42-622

Pasek odblaskowy: TAK

Współpraca z dynamem: TAK

rodzaj: drutówka

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,45 BAR (56 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 5,5 BAR (85 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: 0101504

Średnia waga: 620 g

wykorzystane technologie:

SafetySystem Breaker – system ochrony przed przebiciem

Jest to jeden z najmocniej zaawansowanych technologicznie systemów ochrony przed przebiciem użytkowanych w oponach rowerowych Continental. SafetySystem Breaker wyprodukowany jest z nad wyraz wytrzymałej nylonowej dzianiny wzmacnianej Kevlarem. Jest oporny na przebicia i przecięcia, a mimo to lekki i rozciągliwy. Opona wyposażona w ten system dostosowuje się do nawierzchni. Unikając zauważalnego wzrostu masy i oporów toczenia, oplot to broni osnowę przed obiektami i wydłuża żywotność opony. Opony z warstwą SafetySystem na dodatek dobry komfort jazdy.

DuraSkin® - ochroba boków opon

Opony z ochroną ścianek bocznych DuraSkin® muszą być w stanie toczyć się przez wszelkie przeszkody. Są wykorzystywane w najtrudniejszych warunkach. Na rowerach kurierów opony te ocierają się o krawężniki, a na rowerach turystycznych przejeżdżają całe kontynenty, bez skazy. W kolarstwie wyścigowym stawiają czoła tak ciężkim próbom, jak wyścig Paryż-Roubaix. Wysokiej jakości materiał poliamidowy chroni osnowę opony przed najgorszymi warunkami. Opony te są niezwykle rozpoznawalne dzięki brązowym ściankom bocznym.

dopasowanie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, wyjątkowo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać wyłącznie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, dodatkowo przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się na dodatek niepokaźne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest szczególnie twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy produkowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo niewielki splot dzianiny powoduje, iż opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to pokaźniejsza wytrzymałość na przecięcie i obszerniejsza solidność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są różnorodne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Opona Continental RACE KING 26\" x 2.2
od 49 99

5 ofert

Opona Continental RACE KING 26\" x 2.2

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238658620 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0101237 Opona Continental Double Fighter III 27,5" x 2,0" (584-50)
od 65 99

2 oferty

CO0101237 Opona Continental Double Fighter III 27,5" x 2,0" (584-50)

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238709872 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 39 99

1 oferta

Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693461 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona CONTINENTAL Race King Sport czarny / Rozmiar koła: 27,5" / Szerokość: 2,2
od 57 99

3 oferty

Opona CONTINENTAL Race King Sport czarny / Rozmiar koła: 27,5" / Szerokość: 2,2

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238658606 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.