Menu
Zamknij

OPONA CONTINENTAL SPEEDRIDE 700 X 42c CZARNA DRUT REFLEX

Opony i dętki do roweru

Opis

Speed Ride - szybki Semislick

Lekkobieżna opona asygnowana na drogi asfaltowe i stałe podłoże. Speed RIDE ma zastosowanie w rowerach miejskich i typu fitness. Konieczną prędkość w trakcie jazdy przez miasto zagwarantuje Semislick. Niezawodność i wysoka jakość wyróżniają ten artykuł. W czołowej części opony zastosowano wkładkę antyprzebiciową, a dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze opona wyekwipowane jest w paski odblaskowe po bokach.


parametry:

wymiar: 28" x 1,6"

Etrto: 42-622

Pasek odblaskowy: TAK

Współpraca z dynamem: TAK

wariant: drutówka

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,5 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 84 TPI

Nr katalogowy towaru: 0100716

Średnia waga:~ 495 g

Puncture ProTection – Bezproblemowe w ciągu dnia

Jest to jeden z najszczególniej zaawansowanych technicznie systemów ochrony przed przebiciem wykorzystywanych w oponach rowerowych Continental. SafetySystem Breaker stworzony jest z wyjątkowo wytrzymałej nylonowej tkaniny wzmacnianej Kevlarem. Jest oporny na przebicia i przecięcia, a mimo to lekki i rozciągliwy. Opona wysposażona w ten system dopasowuje się do nawierzchni. Unikając zauważalnego wzrostu masy i oporów toczenia, oplot to broni osnowę przed obiektami i wydłuża żywotność opony. Opony z warstwą SafetySystem ponadto korzystny komfort jazdy.

dobranie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, wytrzymałość i opór toczenia roweru. Opona może działać korzystnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, też przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się jeszcze minimalne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo niewiele znaczący splot dzianiny sprawia, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to pokaźniejsza wytrzymałość na przecięcie i obszerniejsza wytrzymałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, OPONA CONTINENTAL RACEKING 26 X 2.2 CZARNA DRUT 650g CO0150152
od 50 99

2 oferty

OPONA CONTINENTAL RACEKING 26 X 2.2 CZARNA DRUT 650g CO0150152

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238658620 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB
od 64 99

1 oferta

Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238658491 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, OPONA CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER III 27.5 X 2.0 CZARNA DRUT
od 65 99

1 oferta

OPONA CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER III 27.5 X 2.0 CZARNA DRUT

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238709872 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"
od 64 99

1 oferta

CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238709858 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, OPONA CONTINENTAL RACEKING PERFORMANCE 27.5 X 2.2 CZARNA DRUT CO0150154
od 57 99

2 oferty

OPONA CONTINENTAL RACEKING PERFORMANCE 27.5 X 2.2 CZARNA DRUT CO0150154

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238658583 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.