Menu
Zamknij

Opona Continental Speed Ride 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka - Drutowana

Opony i dętki do roweru

Opis

Speed Ride - szybki Semislick

Lekkobieżna opona asygnowana na drogi asfaltowe i stałe podłoże. Speed RIDE ma zastosowanie w rowerach miejskich i typu fitness. Potrzebną prędkość podczas jazdy poprzez miasto gwarantuje Semislick. Bezusterkowość i wysoka jakość wyróżniają ten towar. W czołowej części opony zaimplementowano wkładkę antyprzebiciową, a dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze opona zaopatrzone jest w paski odblaskowe po bokach.


właściwości:

wymiar: 28" x 1,6"

Etrto: 42-622

Pasek odblaskowy: TAK

Współpraca z dynamem: TAK

wariant: drutówka

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,5 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 84 TPI

Nr katalogowy produktu: 0100716

Średnia waga:~ 495 g

Puncture ProTection – Bezproblemowe w ciągu dnia

Jest to jeden z najszczególniej progresywnych technicznie systemów ochrony przed przebiciem stosowanych w oponach rowerowych Continental. SafetySystem Breaker tworzony jest z niezwykle wytrzymałej nylonowej tkaniny wzmacnianej Kevlarem. Jest oporny na przebicia i przecięcia, a mimo to lekki i rozciągliwy. Opona wysposażona w ten system dopasowuje się do nawierzchni. Unikając zauważalnego wzrostu masy i oporów toczenia, oplot to broni osnowę przed obiektami i wydłuża żywotność opony. Opony z powłoką SafetySystem dodatkowo prawidłowy komfort jazdy.

dobranie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, jeszcze przeznaczenie opony jest tu wyraźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się dodatkowo drobne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest niezwykle twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy tworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo mały splot tkaniny sprawia, że opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to obszerniejsza odporność na przecięcie i pokaźniejsza solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Dętka Continental MTB 27,5'' x 1,75'' - 2,5'' Light wentyl presta 42 mm 148 g
od 30 99

2 oferty

Dętka Continental MTB 27,5'' x 1,75'' - 2,5'' Light wentyl presta 42 mm 148 g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238623550 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0181211 Dętka Continental Compact 20'' x 1,25'' - 1,75'' wentyl auto 34 mm
od 16 99

2 oferty

CO0181211 Dętka Continental Compact 20'' x 1,25'' - 1,75'' wentyl auto 34 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556339 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Race 28 Light Tube 28" 28" (18/25-622/630) SV 60mm 2020 Dętki
od 29 99

2 oferty

Continental Race 28 Light Tube 28" 28" (18/25-622/630) SV 60mm 2020 Dętki

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556810 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race Supersonic (27"- 28" x 0.75" - 1.0") presta 42 mm
od 57 99

2 oferty

Dętka Continental Race Supersonic (27"- 28" x 0.75" - 1.0") presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556834 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Compact 20'' x 1.25'' - 1.75'' wentyl dunlop 40 mm
od 16 99

2 oferty

Dętka Continental Compact 20'' x 1.25'' - 1.75'' wentyl dunlop 40 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556346 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.