Menu
Zamknij

Opona CONTINENTAL Ride Tour czarny / Pasek odblaskowy: nie / Rozmiar koła: 28" / Szerokość: 1,25 od 79 99

Opony i dętki do roweru

Opis

RIDE Tour - Wszechstronna, bezpieczna i trwała.

Ride Tour odświeżona wersja istotnie udanej opony TourRide.

Continental zastosował ulepszoną wersję pasa antyprzebiciowego oraz znacząco powiększył gęstość oplotu jeszcze bardziej ulepszając odporność opony na przebicia.
RideTour zagwarantuje wszystko, co powinna posiadać prawdziwa opona na trasy turystyczne - i to na wysokim poziomie bezpieczeństwa.

Bieżnik na wszystkie rodzaje nawierzchni, obowiązkowo pas broniący przed przebiciem i pokaźna żywotność sprawiają, że jest to perfekcyjne rozwiązanie dla rowerzystów pokonujących tysiące kilometrów niezależnie od warunków.

  • Mieszanka PureGrip - maksymalne przebiegi i trafna przyczepność
  • Wkładka antyprzebiciowa - broni dętkę przed kolcami, szkłem
  • Pasek napędowy dynama
  • Uniwersalny bieżnik - od asfaltu po dukty leśne

Producent: Continental

Model: Ride Tour

rozmiar: 28" x 1,25"

ETRTO: 32-622

System francuski: 700x32C

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: TAK

rodzaj: drutówka

Przeznaczenie: trekking; miasto; codzienne dojazdy do pracy

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,8 BAR (56 PSI) - 5,5 BAR (80 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: CO0101153

Waga: ~ 640 g

Extra puncture belt – Brak dodatkowych zmartwień w ciągu dnia

Rowerzyści poszukujący godnego zaufania towarzysza w powszednich przejażdżkach, niewątpliwie skierują się w stronę opony z systemem Extra PunctureBelt. Ta dodatkowa warstwa utwardzonej gumy i wzmocnienia boczne gwarantują wysoki poziom ochrony przed przebiciem oraz uszkodzeniem boków wskutek obtarć. Gdy odporność opony jest naszym priorytetem nie trzeba szukać dalej.

ECO – opony które oszczędzają prąd

Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających prędkości do 25 km/h. Zapewniają niskie opory toczenia i wysoką wytrzymałość na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, by zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dopełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, posiadają także certyfikat ECE-R 75, oznacza to, że mogą być używane w szybkich rowerach elektrycznych, do szybkości 50 km/h.

dostosowanie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, istotnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, ponadto przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się dodatkowo śladowe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy produkowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon należycie łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o niepowtarzalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle nieznaczny splot tkaniny sprawia, że opona jest sprężysta i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to obszerniejsza wytrzymałość na przecięcie i obszerniejsza solidność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus i dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Dętka Continental MTB 27,5" B+ -57-70 x 584
od 44 10

1 oferta

Dętka Continental MTB 27,5" B+ -57-70 x 584

  • Producent Continental 
  • EAN 2010000729243 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0180000 Dętka Continental Race 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 80 mm
od 36 75

1 oferta

CO0180000 Dętka Continental Race 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 80 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4024066568133 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona CONTINENTAL Race King Sport czarny / Rozmiar koła: 27,5" / Szerokość: 2,2
od 84 99

3 oferty

Opona CONTINENTAL Race King Sport czarny / Rozmiar koła: 27,5" / Szerokość: 2,2

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238658606 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C
od 249 99

3 oferty

Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238007800 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm
od 29 99

4 oferty

Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556780 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0181271 Dętka Continental Compact 20'' x 2,0'' - 2,5'' wentyl auto 34 mm
od 25 99

3 oferty

CO0181271 Dętka Continental Compact 20'' x 2,0'' - 2,5'' wentyl auto 34 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556360 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 89 99

3 oferty

Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693461 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Compact 10/11/12'' x 1.75'' - 2.5'' wentyl dunlop 26 mm
od 24 99

2 oferty

Dętka Continental Compact 10/11/12'' x 1.75'' - 2.5'' wentyl dunlop 26 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556230 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental MOUNTAIN KING III SW 27.5x2.30 czarna zwijana TR 770g
od 179 90

1 oferta

Opona Continental MOUNTAIN KING III SW 27.5x2.30 czarna zwijana TR 770g

  • Producent Continental 
  • Rodzaj opona 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.