Menu
Zamknij

OPONA CONTINENTAL RACEKING PERFORMANCE 27.5 X 2.2 CZARNA DRUT CO0150154

Opony i dętki do roweru

Opis

Race King - tworzony by zwyciężać!

Krojony na miarę wyścigów cross-country i maratonów.

tak samo znakomity dla hardtail'ów jak i w pełni amortyzowanych rowerów.

Niski opór toczenia, wzmocniona osnowa, a także najwyższej jakości tłumienie drgań to klucz do wygranej.

Wybierana przez profesjonalistów jak i żądnych szybkości bajkerów.


właściwości:

rozmiar: 29" x 2,2"

Etrto: 55-622

typ: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: 0150156

Średnia waga:~ 740 g

Przeznaczenie opony do rodzaju nawierzchni

Hardpack: ubita nawierzchnia

Dry: sucho

Allround: mieszana nawierzchnia

Loose: swobodna nawierzchnia

Wet: mokro

Mud: błoto

technika Continental Performance

PureGrip Compound

Ta technologia wykonana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była przeznaczona na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano progresywną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w nieprzystępnym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach zarówno w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zapewnia nadzwyczajną przyczepność, ale jest także trwała i nad wyraz wytrzymała, ma wszystkie standardowe parametry opon Continental.

przypasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, istotnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać korzystnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, na dodatek przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się jeszcze niepokaźne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle śladowy splot dzianiny powoduje, iż opona jest rozciągliwa i broni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to obszerniejsza wytrzymałość na przecięcie i pokaźniejsza solidność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C
od 249 99

3 oferty

Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238007800 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm
od 29 99

4 oferty

Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556780 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0181271 Dętka Continental Compact 20'' x 2,0'' - 2,5'' wentyl auto 34 mm
od 25 99

3 oferty

CO0181271 Dętka Continental Compact 20'' x 2,0'' - 2,5'' wentyl auto 34 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556360 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 89 99

3 oferty

Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693461 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Compact 10/11/12'' x 1.75'' - 2.5'' wentyl dunlop 26 mm
od 24 99

2 oferty

Dętka Continental Compact 10/11/12'' x 1.75'' - 2.5'' wentyl dunlop 26 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556230 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental MOUNTAIN KING III SW 27.5x2.30 czarna zwijana TR 770g
od 179 90

1 oferta

Opona Continental MOUNTAIN KING III SW 27.5x2.30 czarna zwijana TR 770g

  • Producent Continental 
  • Rodzaj opona 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.