Menu
Zamknij

Continental GrandPrix 5000 Folding Tyre 28x1.00", black/black skin 25-622 | 28x10" 2020 Opony szosowe Przy złożeniu zamówienia do godziny 16 ( od Pon. do Pt., wszystkie metody płatności z wyjątkiem przelewu bankowego), wysyłka odbędzie się tego samego dnia.

Opony i dętki do roweru

Opis

Opona Continental Grand Prix 5000 700 x 25C - nowy poziom sprawności

Opona Continental Grand Prix 5000 to kolejna ewolucja kultowej opony wyścigowej z kolekcji Grand Prix.

stanie na wysokości zadania rewelacyjnie na trasie wyścigu jak i na długich treningach.

Jest ona kwintesencją komfortu, prędkości oraz ochrony przed przebiciem.

Daje poczucie pewności podczas jazdy zarówno po kostce brukowej w Roubaix, jak i po trasie górskiej w Mont Ventoux.

Opona ta została tworzona z oryginalnej mieszanki gumowej Black Chili Compound produkowanej tylko w Niemczech.

Za ochronę przed przebiciem odpowiada Vectran Braker, który ma lepszą niepodatność na przebicie niż aramid i pięciokrotnie pokaźniejszą solidność na rozciąganie aniżeli stal.

ponadto wyposażona w technologię Lazer Grip - Specjalnie ukształtowana struktura bocznego profilu opony, który ma zapewnić perfekcyjną przyczepność choćby na najostrzejszych zakrętach.

Za gładkość jazdy i komfort odpowiedzialna jest technologia Active Comfort, która została zastosowana w konstrukcję opony.

Najważniejsze właściwości artykułu:

Producent: Continental

Model: Grand Prix 5000

rozmiar: 700 x 25C

Etrto: 25-622

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: NIE

typ: zwijana

Zalecane ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 6,5 BAR (94PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy 180 TPI => 540 TPI

Nr katalogowy towaru: 0101624

Średnia waga:~ 312 g

zastosowane technologie:

Active Comfort Technology - rewolucyjne podejście do jazdy na rowerze.

wbudowana w konstrukcję opony technologia Active Comfort pochłania wibracje i wygładza jazdę.

Lazer Grip - udoskonalona przyczepność boczna opony w każdym zakręcie

technologia Lazer Grip powstała po to, by rowerzysta i droga zintegrujeły się w jedność.

Profil z mikrostrukturą poszerza się na zewnątrz pokrywając boczne ścianki opony co w rezultacie daje wspaniałą przyczepność w najostrzejszych zakrętach.

BlackChili Compound – sekret leży w recepturze.

Inżynierowie laboratorium badawczego Continentala w Korbach od dawna szukali rozwiązania fundamentalnej kwestii w konstrukcji opon. Parametry jezdne mieszanki gumowej opony składają sią z trzech czynników: przyczepności, oporu toczenia i wytrzymałości. Problem polega na tym,zwiększając wartość jednego czynnika osłabia się równocześnie przynajmniej jeden inny czynnik. Opona o maksymalnej przyczepności toczy się słabiej i błyskawicznie zużywa. Bardziej wytrzymałe i lżej toczące się opony posiadają z kolei słabszą przyczepność. Mimo iż najwyższe standardy w technice mieszanki gumowej już dawno osiągnęły kompromis, nasi inżynierowie chcieli osiągnąć jeszcze wyższą jakość mieszanek. W 2005 roku dokonali przełomu, który znany jest szerzej pod nazwą BlackChili. Bezprecedensowa mieszanka wykorzystuje najnowsze odkrycia z dziedziny polimerów, a także innych składników. BlackChili oznacza połączenie nowo opracowanych mieszanek plastikowych z naturalną gumą. Cząsteczki sadzy zaimplementowane w mieszance mają zoptymalizowaną strukturą i kształt, dzięki temu jest ona najkorzystniejszym osiągalnym wyborem do wykorzystania w oponie. BlackChili to rewolucyjna sprawność. W porównaniu z poprzednią mieszanką z aktywowanymi krzemianami BlackChili ma opory toczenia mniejsze o 26 %, 30 % lepsza przyczepność i 5 % wiekszą wytrzymalość na zużycie. Technika BlackChili nie stoi w miejscu, lecz jest ciągle polepszana podczas badań nad nowymi modelami opon. W rowerze szosowym czy górskim – przewaga niskiego oporu toczenia i powiększonej przyczepności jest zauważalna. Technika użycia mieszanki w produkowaniu jest tak wyrafinowana, iż tylko niemiecka fabryka w Korbach może ją stosować. Opony z BlackChili znamionuje większy przebieg, a także, co jest rzadko spotykane w oponach z nowoczesnymi mieszankami, ich atrybuty są niezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.

VECTRAN Breaker – wyznacznik standardów ochrony przed przebiciem

Vectran™ to syntetycznie wykonane włókno zainspirowane naturą. Tak jak pajęcza nić, Vectran™ to polimer ciekłokrystaliczny (LCP). Materiał Vectran™ jest przędzony ze stopionego ciekłego polimeru Vectra i dalej przetwarzany w celu uzyskania specjalnej przędzy. Podobnie jak Vectran™ nić pajęcza ma olbrzymią solidność na rozdarcie i niezwykle niską masę. To znakomite parametry materiału, który wykorzystujmy w oponach rowerowych Continental rodzaju premium jako wkładka chroniąca przed przebiciem. Vectran™ Breaker jest lżejszy, bardziej sprężysty i sprawniej chroni przed przecięciami niż porównywalne oploty nylonowe. Vectran™ Breaker nie wpływa negatywnie na opory toczenia.

dostosowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, wyjątkowo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać dobrze tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, dodatkowo przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się ponadto nieznaczne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Marka Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy stworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo nieznaczny splot dzianiny powoduje, że opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to pokaźniejsza oporność na przecięcie i większa odporność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm
od 15 90

2 oferty

Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556780 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 58 89

1 oferta

Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693386 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka rowerowa CONTINENTAL Mtb 26 (zawór Presta)
od 14 99

2 oferty

Dętka rowerowa CONTINENTAL Mtb 26 (zawór Presta)

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238556711 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 57 75

2 oferty

Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693454 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 60 mm
od 16 99

2 oferty

Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 60 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556797 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0100708 Opona Continental City Ride II 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka
od 76

1 oferta

CO0100708 Opona Continental City Ride II 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238584073 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour 28'' x 1,25'' - 1,75'' wentyl presta 42 mm
od 15 99

2 oferty

Dętka Continental Tour 28'' x 1,25'' - 1,75'' wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556940 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona CONTINENTAL Ride Tour czarny / Pasek odblaskowy: nie / Rozmiar koła: 28" / Szerokość: 1,25
od 47 90

1 oferta

Opona CONTINENTAL Ride Tour czarny / Pasek odblaskowy: nie / Rozmiar koła: 28" / Szerokość: 1,25

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693508 
  • Rodzaj opona 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.