Menu
Zamknij

Opona Continental Contact Travel 28" x 1,60" (622 - 42) drutówka, reflex

Opony i dętki do roweru

Opis

Contact Travel - Dookoła świata

Odświeżona wersja istotnie udanej opony Travel Contact.

Contact Travel to prawdziwy obieżyświat wśród opon, przeznaczony do rowerów podróżniczych i ATM. Towar wyróżnia się wytrzymałym i nośnym karkasem, a także specjalną ochroną ścian bocznych. Profil Semislick zezwala na niski opór toczenia i jednocześnie prawidłową jazdę na zakrętach. Perfekcyjny towarzysz w każdym terenie. Jest to najkorzystniejsza opona w ofercie Continental dedykowana do turystyki i wypraw rowerowych.

W czołowej części opony użyto wkładkę antyprzebiciową, która stanowi zabezpieczenie przed niepotrzebnymi opóźnieniami w drodze do pracy, czy do sklepu.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze opona wyposażona jest w pasek odblaskowy.

Dzięki swojej wytrzymałości opona może być używana w rowerach elektrycznych.

Najważniejsze cechy artykułu:

Producent: Continental

Model: Contact Travel

rozmiar: 28" x 1,6"

ETRTO: 42-622

Pasek odblaskowy: TAK

Współpraca z dynamem: TAK

rodzaj: drutówka

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,45 BAR (56 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 5,5 BAR (85 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: 0101504

Średnia waga: 620 g

zastosowane technologie:

SafetySystem Breaker – system ochrony przed przebiciem

Jest to jeden z najistotniej nowoczesnych technologicznie systemów ochrony przed przebiciem stosowanych w oponach rowerowych Continental. SafetySystem Breaker wytwarzany jest z bardzo wytrzymałej nylonowej dzianiny wzmacnianej Kevlarem. Jest niepodatny na przebicia i przecięcia, a mimo to lekki i sprężysty. Opona wyekwipowana w ten system dopasowuje się do nawierzchni. Unikając zauważalnego wzrostu masy i oporów toczenia, oplot to broni osnowę przed obiektami i wydłuża żywotność opony. Opony z warstwą SafetySystem w dodatku dobry komfort jazdy.

DuraSkin® - ochroba boków opon

Opony z ochroną ścianek bocznych DuraSkin® muszą być w stanie toczyć się poprzez wszelkie przeszkody. Są wykorzystywane w najtrudniejszych warunkach. Na rowerach kurierów opony te ocierają się o krawężniki, a na rowerach turystycznych przejeżdżają całe kontynenty, bez skazy. W kolarstwie wyścigowym stawiają czoła tak ciężkim próbom, jak wyścig Paryż-Roubaix. Wysokiej jakości materiał poliamidowy chroni osnowę opony przed najgorszymi warunkami. Opony te są bardzo rozpoznawalne dzięki brązowym ściankom bocznym.

przypasowanie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać jedynie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, na dodatek przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się także nieznaczne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy produkowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz śladowy splot dzianiny sprawia, iż opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot dzianiny to obszerniejsza niepodatność na przecięcie i obszerniejsza odporność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są różnorodne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Dętka Continental MTB 27,5'' x 1,75'' - 2,5'' Light wentyl presta 42 mm 148 g
od 27 99

2 oferty

Dętka Continental MTB 27,5'' x 1,75'' - 2,5'' Light wentyl presta 42 mm 148 g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238623550 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0181131 Dętka Continental Compact 16'' x 1,95" - 2,25'' wentyl auto 34 mm
od 15 99

1 oferta

CO0181131 Dętka Continental Compact 16'' x 1,95" - 2,25'' wentyl auto 34 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556292 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka rowerowa CONTINENTAL MTB 29 + Zamów z DOSTAWĄ JUTRO!
od 16 90

2 oferty

Dętka rowerowa CONTINENTAL MTB 29 + Zamów z DOSTAWĄ JUTRO!

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238557077 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Speed Ride 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka - Drutowana
od 64 49

2 oferty

Opona Continental Speed Ride 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka - Drutowana

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238586213 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Cross King 29"x2.3" (58-622) drutówka 2019 - 622 \ 2,3"
od 64 99

1 oferta

Opona Continental Cross King 29"x2.3" (58-622) drutówka 2019 - 622 \ 2,3"

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238025057 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Race 28 Light Tube 28" 28" (18/25-622/630) SV 60mm 2020 Dętki
od 29 99

2 oferty

Continental Race 28 Light Tube 28" 28" (18/25-622/630) SV 60mm 2020 Dętki

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556810 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.