Menu
Zamknij

Opona CONTINENTAL AT Ride czarny / Rozmiar koła: 28" / Szerokość: 1,6 / Typ: drutowa

Opony i dętki do roweru

Opis

AT Ride - Przyszłość e-bików na KAŻDY TEREN!

Opona Continental AT Ride jak nazwa wskazuje ( A ll T errain) dedykowana jest na każdą nawierzchnię.

Najlepiej stanie na wysokości zadania na nieasfaltowych ścieżkach takich jak drogi leśne i polne.

Można nazwać ją młodszą siostrą X-King'a i CycloXKing.

Wersja drutowana dla ulepszonego trzymania obręczy wyekwipowana w pasek odblaskowy rozszerzający bezpieczeństwo.


cechy:

rozmiar: 622 x 42 (28" x 1,6")

ETRTO: 42-622

rodzaj: drutówka
Pasek odblaskowy: TAK

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 5,8 BAR (85 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 84 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0101428

Średnia waga: 510 g

Jest to jeden z najistotniej innowacyjnych technicznie systemów ochrony przed przebiciem użytkowanych w oponach rowerowych Continental. SafetySystem Breaker wyprodukowany jest z wyjątkowo wytrzymałej nylonowej dzianiny wzmacnianej Kevlarem. Jest odporny na przebicia i przecięcia, a mimo to lekki i sprężysty. Opona wysposażona w ten system dostosowuje się do nawierzchni. Unikając zauważalnego wzrostu masy i oporów toczenia, oplot to chroni osnowę przed obiektami i wydłuża żywotność opony. Opony z warstwą SafetySystem też korzystny komfort jazdy.

ECO – opony które oszczędzają prąd

Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Pozostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających szybkości do 25 km/h. Gwarantują niskie opory toczenia i wysoką oporność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek uzupełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, posiadają dodatkowo certyfikat ECE-R 75, oznacza to, iż mogą być używane w prędkich rowerach elektrycznych, do szybkości 50 km/h.

przypasowanie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, wyjątkowo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać jedynie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, też przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się też niewiele znaczące pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest niezwykle twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytwarzane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz niewielki splot dzianiny powoduje, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to większa oporność na przecięcie i obszerniejsza solidność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"
od 64 99

1 oferta

CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238709858 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental RACE KING 26\" x 2.2
od 50 99

2 oferty

Opona Continental RACE KING 26\" x 2.2

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238658620 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB
od 64 99

1 oferta

Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238658491 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona rowerowa continental drut x-king 26x2.2 czarny
od 50 90

1 oferta

Opona rowerowa continental drut x-king 26x2.2 czarny

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238658521 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, OPONA CONTINENTAL GRAND PRIX 4000S 2 700 X 23C VECTRAN CZARNA ZWIJANA 205G CO0100937
od 156 99

1 oferta

OPONA CONTINENTAL GRAND PRIX 4000S 2 700 X 23C VECTRAN CZARNA ZWIJANA 205G CO0100937

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238620887 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0116008 Opona Continental Vertical 26"x2,3" (559-57) drutówka
od 52 99

1 oferta

CO0116008 Opona Continental Vertical 26"x2,3" (559-57) drutówka

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238216677 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.