Menu
Zamknij

Opona 29 x 2,20 CONTINENTAL Cross King drut 790g

Opony i dętki do roweru

Opis

Cross King - Królewski w każdym wydaniu!

Cross King to to bezkonkurencyjna opona wśród tzw. All-rounder'ów, czyli opon na każde skomplikowane warunki.

Wszechstronny i zaokrąglony profil przystosuję się do każdego terenu.

Odznacza się wspaniałym trzymaniem na zakrętach.

w dodatku proponuje bardzo prawidłową przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.

To wszystko czyni z niej rewelacyjną oponę do zawodów.

Wysokiej jakości oryginalna mieszanka PureGrip Compound i trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką odporność.

W oponie zaimplementowano wzmocnione ścianki, które ulepszają ochronę antyprzebiciowa.

marka sugeruje założyć oponę na obręcz 21C-25C.


właściwości:

rozmiar: 29"x2.2"

Etrto: 55-622

typ: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4.0 bar (58 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0150406

Średnia waga: ~ 800g

PureGrip Compound

Ta technika wyprodukowana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była dedykowana na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano innowacyjną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w skomplikowanym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i używana jest w wyczynowych produktach jednocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zagwarantuje nieprzeciętną przyczepność, lecz jest także trwała i szczególnie wytrzymała, ma wszystkie charakterystyczne parametry opon Continental.

Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to realne dzięki uzupełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego

Opona dedykowana do wykorzystania w rowerach elektrycznych.

dopasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, bardzo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, ponadto przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się ponadto nieduże pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest niezwykle twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wyprodukowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon korzystnie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Szczególnie niewielki splot tkaniny powoduje, iż opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot dzianiny to obszerniejsza wytrzymałość na przecięcie i obszerniejsza wytrzymałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są przeróżne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm
od 15 90

2 oferty

Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556780 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 58 89

1 oferta

Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693386 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka rowerowa CONTINENTAL Mtb 26 (zawór Presta)
od 14 99

2 oferty

Dętka rowerowa CONTINENTAL Mtb 26 (zawór Presta)

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238556711 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 57 75

2 oferty

Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693454 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 60 mm
od 16 99

2 oferty

Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 60 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556797 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0100708 Opona Continental City Ride II 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka
od 76

1 oferta

CO0100708 Opona Continental City Ride II 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238584073 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour 28'' x 1,25'' - 1,75'' wentyl presta 42 mm
od 15 99

2 oferty

Dętka Continental Tour 28'' x 1,25'' - 1,75'' wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556940 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.