Menu
Zamknij

Opona 29 x 2,20 CONTINENTAL Cross King drut 790g

Opony i dętki do roweru

Opis

Cross King - Królewski w każdym wydaniu!

Cross King to to bezkonkurencyjna opona wśród tzw. All-rounder'ów, czyli opon na każde skomplikowane warunki.

Wszechstronny i zaokrąglony profil przystosuję się do każdego terenu.

Odznacza się wspaniałym trzymaniem na zakrętach.

w dodatku proponuje bardzo prawidłową przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.

To wszystko czyni z niej rewelacyjną oponę do zawodów.

Wysokiej jakości oryginalna mieszanka PureGrip Compound i trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką odporność.

W oponie zaimplementowano wzmocnione ścianki, które ulepszają ochronę antyprzebiciowa.

marka sugeruje założyć oponę na obręcz 21C-25C.


właściwości:

rozmiar: 29"x2.2"

Etrto: 55-622

typ: drutówka

Przeznaczenie: MTB, Trail, All Mountain, warunki twarde i sypkie, suche
Pasek odblaskowy: NIE

E-Bike: TAK (charakterystyczna szybkość do 25 km/h)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4.0 bar (58 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: 0150406

Średnia waga: ~ 800g

PureGrip Compound

Ta technologia wytwarzana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była asygnowana na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano nowoczesną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w skomplikowanym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i stosowana jest w wyczynowych produktach równocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zagwarantuje wspaniałą przyczepność, lecz jest także trwała i bardzo wytrzymała, ma wszystkie specyficzne cechy opon Continental.

Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to realne dzięki uzupełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego

Opona przeznaczona do użycia w rowerach elektrycznych.

dopasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, istotnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, także przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się ponadto nieduże pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy stworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo drobny splot dzianiny sprawia, że opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to obszerniejsza oporność na przecięcie i obszerniejsza solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są zróżnicowane struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C
od 249 99

3 oferty

Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238007800 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm
od 29 99

4 oferty

Dętka Continental Race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556780 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0181271 Dętka Continental Compact 20'' x 2,0'' - 2,5'' wentyl auto 34 mm
od 25 99

3 oferty

CO0181271 Dętka Continental Compact 20'' x 2,0'' - 2,5'' wentyl auto 34 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556360 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 89 99

3 oferty

Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693461 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Compact 10/11/12'' x 1.75'' - 2.5'' wentyl dunlop 26 mm
od 24 99

2 oferty

Dętka Continental Compact 10/11/12'' x 1.75'' - 2.5'' wentyl dunlop 26 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556230 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental MOUNTAIN KING III SW 27.5x2.30 czarna zwijana TR 770g
od 179 90

1 oferta

Opona Continental MOUNTAIN KING III SW 27.5x2.30 czarna zwijana TR 770g

  • Producent Continental 
  • Rodzaj opona 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.