Menu
Zamknij

Continental Vapor Clincher Tyre 2.1" 54-559 | 26x2,10" 2021 Opony MTB

Opony i dętki do roweru

Opis

Vapor - Specjalista do maratonu

Specjalny profil opony i szerokość 2,1" powodują, że jest to opona kierowana dla osób startujących w maratonach. Charakteryzuje ją bezawaryjność, lekkie toczenie i dobra przyczepność na wszystkich podłożach.

właściwości:

wymiar: 26" x 2,1"

Etrto: 54-559

Pasek odblaskowy: NIE

typ: drutówka

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,5 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (85 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 84 TPI

Nr katalogowy towaru: 0115854

Średnia waga: ~ 715 g

dostosowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać wyłącznie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, także przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się dodatkowo nieduże pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo drobny splot dzianiny sprawia, iż opona jest elastyczna i broni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to pokaźniejsza niepodatność na przecięcie i większa odporność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są przeróżne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus, a także dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Opona trenażer rolkowy Conti Hometrainer II 27,5 x 2,00 " 50-584 czarna
od 129

1 oferta

Opona trenażer rolkowy Conti Hometrainer II 27,5 x 2,00 " 50-584 czarna

  • Producent Continental 
  • EAN 4055149114725 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona trenażer rolkowy Conti Hometrainer II 26x1,75" 47-559 czarna
od 129

1 oferta

Opona trenażer rolkowy Conti Hometrainer II 26x1,75" 47-559 czarna

  • Producent Continental 
  • EAN 4032191927350 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Speed Ride 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka - Drutowana
od 65 99

1 oferta

Opona Continental Speed Ride 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka - Drutowana

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238586213 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"
od 59 99

1 oferta

CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238709858 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour 26'' oraz 27,5" x 1,4'' - 1,75'' wentyl presta 42 mm
od 16 99

1 oferta

Dętka Continental Tour 26'' oraz 27,5" x 1,4'' - 1,75'' wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556612 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour Slim 26" oraz 27.5" x 1 1/8'' - 1.3'' wentyl presta 42 mm
od 15 99

1 oferta

Dętka Continental Tour Slim 26" oraz 27.5" x 1 1/8'' - 1.3'' wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556582 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour Slim 26" oraz 27.5" x 1 1/8'' - 1.3'' wentyl dunlop 40 mm
od 16 99

1 oferta

Dętka Continental Tour Slim 26" oraz 27.5" x 1 1/8'' - 1.3'' wentyl dunlop 40 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556575 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour 26 All 26" oraz 27.5" x 1.4'' - 1.75'' wentyl dunlop 40 mm
od 16 59

1 oferta

Dętka Continental Tour 26 All 26" oraz 27.5" x 1.4'' - 1.75'' wentyl dunlop 40 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556605 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.