Menu
Zamknij

Continental Ride Tour Opony rowerowe 28" drut Reflex czarny 42-635 |28 x 1 1/2 2018 Opony do rowerów elektrycznych

Opony i dętki do roweru

Opis

RIDE Tour - Wszechstronna, bezpieczna i trwała.

Ride Tour odświeżona wersja istotnie udanej opony TourRide.

Continental zastosował ulepszoną wersję pasa antyprzebiciowego, a także stanowczo powiększył gęstość oplotu, jeszcze bardziej udoskonalając odporność opony na przebicia.
RideTour zapewnia wszystko, co powinna mieć prawdziwa opona na trasy turystyczne - i to na wysokim poziomie bezpieczeństwa.

Bieżnik na wszystkie warianty nawierzchni, obowiązkowo pas broniący przed przebiciem i znaczna żywotność sprawiają, iż jest to genialne rozwiązanie dla rowerzystów pokonujących tysiące kilometrów niezależnie od warunków.

wymiar ETRTO 635 mm wykorzystywany jest niejednokrotnie w rowerach holenderskich


właściwości:

rozmiar: 28" x 1 1/2"

Etrto: 42-635

Pasek odblaskowy: TAK

Współpraca z dynamem: TAK

wariant: drutówka

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI) - 4,5 BAR (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0101166

Średnia waga:~ 770 g

Extra puncture belt – Brak dodatkowych zmartwień w ciągu dnia

Rowerzyści poszukujący godnego zaufania towarzysza w rutynowych przejażdżkach, na pewno skierują się w stronę opony z systemem Extra PunctureBelt. Ta dodatkowa powłoka utwardzonej gumy i wzmocnienia boczne gwarantują wysoki poziom ochrony przed przebiciem i zniszczeniem boków wskutek obtarć. Gdy trwałość opony jest naszym priorytetem nie trzeba szukać dalej.

ECO – opony które oszczędzają prąd

Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających szybkości do 25 km/h. Zapewniają niskie opory toczenia i wysoką odporność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, by zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dopełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, posiadają ponadto dokument ECE-R 75, oznacza to, że mogą być użytkowane w prędkich rowerach elektrycznych, do prędkości 50 km/h.

dobranie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, wyjątkowo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, na dodatek przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się dodatkowo znikome pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle niewielki splot tkaniny sprawia, iż opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to pokaźniejsza wytrzymałość na przecięcie i obszerniejsza wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są różnorodne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"
od 64 99

1 oferta

CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238709858 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, OPONA CONTINENTAL SPEEDRIDE 700 X 42c CZARNA DRUT REFLEX
od 54 99

1 oferta

OPONA CONTINENTAL SPEEDRIDE 700 X 42c CZARNA DRUT REFLEX

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238586213 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB
od 64 99

1 oferta

Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238658491 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0100399 Opona Continental Mountain King II 26" x 2,2" drutówka
od 52 99

2 oferty

CO0100399 Opona Continental Mountain King II 26" x 2,2" drutówka

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238788280, 4019238509236 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, OPONA CONTINENTAL RACEKING PERFORMANCE 27.5 X 2.2 CZARNA DRUT CO0150154
od 57 99

3 oferty

OPONA CONTINENTAL RACEKING PERFORMANCE 27.5 X 2.2 CZARNA DRUT CO0150154

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238658583 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, OPONA CONTINENTAL RACEKING 26 X 2.2 CZARNA DRUT 650g CO0150152
od 50 99

3 oferty

OPONA CONTINENTAL RACEKING 26 X 2.2 CZARNA DRUT 650g CO0150152

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238658620 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, OPONA CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER III 27.5 X 2.0 CZARNA DRUT
od 65 99

1 oferta

OPONA CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER III 27.5 X 2.0 CZARNA DRUT

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238709872 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.