Ride Tour - Wszechstronna, bezpieczna i trwała.
Ride Tour to odświeżona wersja bardzo udanej opony TourRide.
Continental zastosował ulepszoną wersję pasa antyprzebiciowego, a także stanowczo powiększył gęstość oplotu jeszcze bardziej polepszając oporność opony na przebicia.
RideTour zapewnia wszystko, co powinna posiadać prawdziwa opona na trasy turystyczne - i to na wysokim poziomie bezpieczeństwa.
Bieżnik na wszystkie rodzaje nawierzchni, obowiązkowo pas broniący przed przebiciem i znaczna żywotność sprawiają,
że jest to nieprzeciętne rozwiązanie dla rowerzystów pokonujących tysiące kilometrów niezależnie od warunków.
cechy:
rozmiar: 28" x 1,75"
Etrto: 47-622
Pasek odblaskowy: NIE
Współpraca z dynamem: TAK
typ: drutówka
Przeznaczenie: trekking; miasto; codzienne dojazdy do pracy
Zalecane ciśnienie powietrza: 3,1 BAR (45 PSI) - 4,0 BAR (58 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy produktu: 0101159
Średnia waga: ~ 900 g
Extra puncture belt – Brak dodatkowych zmartwień w ciągu dnia
Rowerzyści poszukujący godnego zaufania towarzysza w powszednich przejażdżkach, na pewno skierują się w stronę opony z systemem Extra PunctureBelt.
Ta dodatkowa warstwa utwardzonej gumy, a także wzmocnienia boczne gwarantują wysoki poziom ochrony przed przebiciem i uszkodzeniem boków wskutek obtarć.
Gdy odporność opony jest naszym priorytetem nie trzeba szukać dalej.
ECO – opony które oszczędzają prąd
Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających prędkości do 25 km/h. Zapewniają niskie opory toczenia i wysoką niepodatność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dodatkowej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, mają jeszcze dokument ECE-R 75, oznacza to, że mogą być stosowane w szybkich rowerach elektrycznych, do szybkości 50 km/h.
dostosowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, wyjątkowo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, też przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się ponadto minimalne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.
Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz drobny splot tkaniny powoduje, że opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to pokaźniejsza odporność na przecięcie i obszerniejsza odporność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.