Menu
Zamknij

Continental Ride City E-25 Opony rowerowe 28" Reflex czarny 37-622 | 28x1,40 2018 Opony do rowerów elektrycznych

Opony i dętki do roweru

Opis

Ride City - Sprawdzony poprzez lata

Ride City to masywna opona do komfortowego i bezpiecznego przemieszczania się po mieście.

asygnowana istotnie na drogi asfaltowe i żwirowe.

Nowy bieżnik gwarantuje dużą powierzchnie styku z drogą i szczególnie małe opory toczenia.

W czołowej części opony zaimplementowano wkładkę antyprzebiciową, która stanowi zabezpieczenie przed niepotrzebnymi opóźnieniami w drodze do pracy, czy do sklepu.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze opona wyekwipowana jest w pasek odblaskowy.

dedykowana do współpracy z rowerami elektrycznymi.

parametry:

rozmiar: 28" x 1,45"

Etrto: 37-622

Pasek odblaskowy: TAK

Współpraca z dynamem: TAK

E-Bike: TAK (standardowa prędkość do 25 km/h)

typ: drutówka

Przeznaczenie: trekking; miasto; codzienne dojazdy do pracy, wycieczki po utwardzonych ścieżkach

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,9 BAR (56 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,8 BAR (70 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 66 TPI

Nr katalogowy towaru: 0101554

Średnia waga: ~ 740 g

Puncture ProTection – Bezproblemowe w ciągu dnia

Jest to jeden z najistotniej zaawansowanych technologicznie systemów ochrony przed przebiciem użytkowanych w oponach rowerowych Continental. SafetySystem Breaker produkowany jest z niezwykle wytrzymałej nylonowej tkaniny wzmacnianej Kevlarem. Jest niepodatny na przebicia i przecięcia, a mimo to lekki i rozciągliwy. Opona wysposażona w ten system dopasowuje się do nawierzchni. Unikając zauważalnego wzrostu masy i oporów toczenia, oplot to chroni osnowę przed obiektami i wydłuża żywotność opony. Opony z warstwą SafetySystem dodatkowo korzystny komfort jazdy.

ECO – opony które oszczędzają prąd

Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających szybkości do 25 km/h. Zapewniają niskie opory toczenia i wysoką oporność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, by zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dopełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, posiadają jeszcze atest ECE-R 75, oznacza to, że mogą być wykorzystywane w szybkich rowerach elektrycznych, do prędkości 50 km/h.

dobranie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, wyjątkowo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, ponadto przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się też znikome pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest szczególnie twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy tworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz nieduży splot tkaniny powoduje, iż opona jest sprężysta i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to obszerniejsza odporność na przecięcie i obszerniejsza solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Dętka Continental MTB 27,5'' x 1,75'' - 2,5'' Light wentyl presta 42 mm 148 g
od 30 99

2 oferty

Dętka Continental MTB 27,5'' x 1,75'' - 2,5'' Light wentyl presta 42 mm 148 g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238623550 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0181211 Dętka Continental Compact 20'' x 1,25'' - 1,75'' wentyl auto 34 mm
od 16 99

2 oferty

CO0181211 Dętka Continental Compact 20'' x 1,25'' - 1,75'' wentyl auto 34 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556339 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Race 28 Light Tube 28" 28" (18/25-622/630) SV 60mm 2020 Dętki
od 29 99

2 oferty

Continental Race 28 Light Tube 28" 28" (18/25-622/630) SV 60mm 2020 Dętki

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556810 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Race Supersonic (27"- 28" x 0.75" - 1.0") presta 42 mm
od 57 99

2 oferty

Dętka Continental Race Supersonic (27"- 28" x 0.75" - 1.0") presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556834 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Compact 20'' x 1.25'' - 1.75'' wentyl dunlop 40 mm
od 16 99

2 oferty

Dętka Continental Compact 20'' x 1.25'' - 1.75'' wentyl dunlop 40 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556346 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.