Menu
Zamknij

Continental Grand Prix Folding Tyre 28", black 25-622 | 700 x 25C 2020 Opony szosowe

Opony i dętki do roweru

Opis

Opona Continental Grand Prix PolyXBreaker 700 x 25C zwijana

Opona Continental Grand Prix to wszechstronna opona szosowa nadająca się do treningu, oraz jazdy rekraacyjnej.

Ta konwencjonalna opona o nowocześnie zaprojektowanym profilu to idealne połączenie ochrony przed przebiciem, komfortu i lekkości jazdy.

wyprodukowana została z specyficznej mieszanki gumowej Black Chili Compound wyprodukowanej tylko w Niemczech.

zastosowana w oponach z górnej półki Black Chili Compound to kompromis między przyczepnością a oporem toczenia.

Produkty z mieszanką Black Chili Compound charakteryzuje większy przebieg.

Grand Prix to opona z skrajnie wysoką sprawnością.

Za ochronę przed przebiciem odpowiada PolyXBreaker - niezwykle wytrzymałe włókno poliestrowe utkane z siateczką tworzącą dzianinę niezwykle odporną na przebicia.

Najważniejsze cechy towaru:

Producent: Continental

Model: Grand Prix

wymiar: 700 x 25C

Etrto: 25-622

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: NIE

rodzaj: drutowa

Zalecane ciśnienie powietrza: 7,58 BAR (110 PSI) - 8,27 (120 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy 180 TPI => 540 TPI

Nr katalogowy towaru: CO0100637

Średnia waga: ~ 250g

zaimplementowane technologie:

BlackChili Compound – sekret leży w recepturze.

Inżynierowie laboratorium badawczego Continentala w Korbach od dawna szukali rozwiązania fundamentalnej kwestii w konstrukcji opon. Cechy jezdne mieszanki gumowej opony składają sią z trzech czynników: przyczepności, oporu toczenia oraz wytrzymałości. Problem polega na tym,rozszerzając wartość jednego czynnika osłabia się równocześnie przynajmniej jeden inny czynnik. Opona o maksymalnej przyczepności toczy się słabiej i szybko zużywa. Bardziej wytrzymałe i lżej toczące się opony posiadają z kolei słabszą przyczepność. Mimo iż najwyższe standardy w technice mieszanki gumowej już dawno osiągnęły kompromis, nasi inżynierowie chcieli osiągnąć jeszcze wyższą jakość mieszanek. W 2005 roku dokonali przełomu, który znany jest szerzej pod nazwą BlackChili. Rewolucyjna mieszanka wykorzystuje najnowsze odkrycia z dziedziny polimerów oraz innych części. BlackChili oznacza połączenie nowo opracowanych mieszanek syntetycznych z naturalną gumą. Cząsteczki sadzy zaimplementowane w mieszance mają zoptymalizowaną strukturą i zarys, dzięki temu jest ona najkorzystniejszym możliwym wyborem do wykorzystania w oponie. BlackChili to bezprecedensowa efektywność. W porównaniu z poprzednią mieszanką z aktywowanymi krzemianami BlackChili ma opory toczenia mniejsze o 26 %, 30 % lepsza przyczepność i 5 % wiekszą wytrzymalość na zużycie. Technologia BlackChili nie stoi w miejscu, ale jest ciągle polepszana w trakcie badań nad nowymi modelami opon. W rowerze szosowym czy górskim – przewaga niskiego oporu toczenia i rozszerzonej przyczepności jest zauważalna. Technologia użycia mieszanki w produkcji jest tak wyrafinowana, że tylko niemiecka fabryka w Korbach może ją stosować. Opony z BlackChili cechuje obszerniejszy przebieg i, co jest rzadko spotykane w oponach z nowoczesnymi mieszankami, ich właściwości są niezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.

PolyXBreaker - niepodważalny

zastosowanie wiedzy z branży samochodowej w segmencie opon rowerowych: poliester od wielu lat jest z powodzeniem stosowany do produkcji opon samochodowych i sprawdził się pod wieloma względami. Szczególnie wytrzymałe włókno poliestrowe jest utkane krzyżowo z siateczką. Powstała w ten sposób tkanina jest niezwykle gęsta, dzięki temu ma szczególną oporność na przebicia.

dostosowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, wytrzymałość i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, na dodatek przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się także znikome pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Marka Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy produkowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon należycie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz drobny splot dzianiny sprawia, iż opona jest elastyczna i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to obszerniejsza oporność na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są różnorodne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.