Menu
Zamknij

CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"

Opony i dętki do roweru

Opis

Double Fighter III - miejski poszukiwacz przygód

Opona Double Fighter III to nowym designie to podwójny bieżnik, lekki i cichy na asfalcie, ale przyczepny na torach i drogach szutrowych.

znakomicie spełni oczekiwania podczas jazdy w mieście, dojazdów do pracy, wycieczki na ścieżkach rowerowych jak i na leśnych duktach i single trackach.

Podwyższone kostki boczne prawidłową przyczepność w zakrętach, a zmniejszony bieżnik na czole opony sprawia lekką i cichą jazdę na wprost.

Opona ta jest świetnym rozwiązaniem, które łączy w sobie cechy opon terenowych z miejskimi.

konkretne gumowe ściany boczne powodują, że jest ona niepodatna na uszkodzenia nawet na nierównym terenie.

Najważniejsze parametry artykułu:

Producent: Continental

Model: Double Fighter III

wymiar: 26" x 1,9"

Etrto: 50-559

typ: drutówka

Przeznaczenie: MTB, Trail, Cross Country, miasto, warunki twarde, suche
Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy produktu: 0101286

Średnia waga: 800 g

zastosowane technologie:

przypasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, stanowczo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, jeszcze przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się na dodatek znikome pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Szczególnie niewiele znaczący splot dzianiny sprawia, że opona jest sprężysta i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to większa oporność na przecięcie i większa solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.