RIDE Tour - Wszechstronna, bezpieczna i trwała.
Ride Tour odświeżona wersja bardzo udanej opony TourRide.
Continental zastosował udoskonaloną wersję pasa antyprzebiciowego oraz zasadniczo zwiększył gęstość oplotu jeszcze bardziej poprawiając niepodatność opony na przebicia.
RideTour zagwarantuje wszystko, co powinna posiadać prawdziwa opona na trasy turystyczne - i to na wysokim poziomie bezpieczeństwa.
Bieżnik na wszystkie rodzaje nawierzchni, obowiązkowo pas chroniący przed przebiciem i pokaźna żywotność powodują, że jest to doskonałe rozwiązanie dla rowerzystów pokonujących tysiące kilometrów niezależnie od warunków.
cechy:
wymiar: 28" x 1,45"
ETRTO: 37-622
System francuski: 700x35C
Pasek odblaskowy: NIE
Współpraca z dynamem: TAK
wariant: drutówka
Przeznaczenie: trekking; miasto; codzienne dojazdy do pracy
Zalecane ciśnienie powietrza: 3,8 BAR (56 PSI) - 4,8 BAR (70 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy towaru: 0101155
Średnia waga:~ 680 g
Extra puncture belt – Brak dodatkowych zmartwień w ciągu dnia
Rowerzyści poszukujący godnego zaufania towarzysza w rutynowych przejażdżkach, bez wątpienia skierują się w stronę opony z systemem Extra PunctureBelt. Ta dodatkowa powłoka utwardzonej gumy oraz wzmocnienia boczne zapewniają wysoki poziom ochrony przed przebiciem, a także zniszczeniem boków wskutek obtarć. Gdy trwałość opony jest naszym priorytetem nie trzeba szukać dalej.
ECO – opony które oszczędzają prąd
Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających prędkości do 25 km/h. Zapewniają niskie opory toczenia i wysoką niepodatność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, by zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dopełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, mają też atest ECE-R 75, oznacza to, iż mogą być używane w prędkich rowerach elektrycznych, do szybkości 50 km/h.
przypasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, stanowczo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać korzystnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, na dodatek przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się także nieduże pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest szczególnie twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.
Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy produkowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo śladowy splot dzianiny powoduje, że opona jest elastyczna i broni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to obszerniejsza wytrzymałość na przecięcie i obszerniejsza odporność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są różnorodne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus i dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.