Menu
Zamknij

CO0100208 Opona Continental Trafic 26x2,1 drutówka 860 g Reflex

Opony i dętki do roweru

Opis

Opona wykonana dla "górali miejskich"

Nowy bieżnik w Traffic zaprojektowany specjalnie do rowerów górskich wykorzystywanych na co dzień w miastach i na wsi. Bardzo blisko ułożone względem siebie wypustki bieżnika w środkowej części opony obniżają opony toczenia, a agresywny bok rozszerza przyczepność w zakrętach. Przezwycięża wszelkie nierówności, gwarantuje gładkie, proste toczenie podczas jazdy, a solidnie tworzone boki solidność w miejskim betonie.

Wersja z odblaskowym paskiem dodatkowo ulepszoną widoczność na drodze w nocy.


cechy:


rozmiar: 54-559, 26" x 2,1"

Etrto: 54-559
Pasek odblaskowy: TAK
typ: drutówka
Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)
Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy 84 TPI
Nr katalogowy produktu: 0100208
średnia waga: 860 g

dobranie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, bardzo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać korzystnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, ponadto przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się w dodatku drobne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Marka Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Szczególnie niepokaźny splot tkaniny sprawia, iż opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to większa niepodatność na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Opona trenażer rolkowy Conti Hometrainer II 27,5 x 2,00 " 50-584 czarna
od 129

1 oferta

Opona trenażer rolkowy Conti Hometrainer II 27,5 x 2,00 " 50-584 czarna

  • Producent Continental 
  • EAN 4055149114725 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona trenażer rolkowy Conti Hometrainer II 26x1,75" 47-559 czarna
od 129

1 oferta

Opona trenażer rolkowy Conti Hometrainer II 26x1,75" 47-559 czarna

  • Producent Continental 
  • EAN 4032191927350 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Speed Ride 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka - Drutowana
od 65 99

1 oferta

Opona Continental Speed Ride 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka - Drutowana

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238586213 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"
od 59 99

1 oferta

CO0101235 Opona Continental Double Fighter III 26" x 1,9"

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238709858 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour 26'' oraz 27,5" x 1,4'' - 1,75'' wentyl presta 42 mm
od 16 99

1 oferta

Dętka Continental Tour 26'' oraz 27,5" x 1,4'' - 1,75'' wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556612 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour Slim 26" oraz 27.5" x 1 1/8'' - 1.3'' wentyl presta 42 mm
od 15 99

1 oferta

Dętka Continental Tour Slim 26" oraz 27.5" x 1 1/8'' - 1.3'' wentyl presta 42 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556582 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour Slim 26" oraz 27.5" x 1 1/8'' - 1.3'' wentyl dunlop 40 mm
od 16 99

1 oferta

Dętka Continental Tour Slim 26" oraz 27.5" x 1 1/8'' - 1.3'' wentyl dunlop 40 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556575 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Dętka Continental Tour 26 All 26" oraz 27.5" x 1.4'' - 1.75'' wentyl dunlop 40 mm
od 16 59

1 oferta

Dętka Continental Tour 26 All 26" oraz 27.5" x 1.4'' - 1.75'' wentyl dunlop 40 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556605 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.