Menu
Zamknij

CO0100205 Opona Continental Traffic 26x1,9 drutówka 820 g

Opony i dętki do roweru

Opis

Traffic - Jazda w dźungli miasta

Bieżnik w oponie Traffic zaprojektowany specjalnie do rowerów górskich wykorzystywanych na co dzień w miastach i na wsi. Szczególnie blisko ułożone względem siebie wypustki bieżnika w środkowej części opony ograniczają opony toczenia, a agresywny bok rozszerza przyczepność w zakrętach. Przezwycięża wszelkie nierówności, gwarantuje gładkie, łatwe toczenie podczas jazdy, a konkretnie produkowane boki wytrzymałość w miejskim betonie.


parametry:

rozmiar: 26" x 1,9"

Etrto: 50-559

typ: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 84 TPI

Nr katalogowy produktu: 0100205

Średnia waga:~ 820 g

przypasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, także przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon korzystnie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz niewiele znaczący splot tkaniny sprawia, iż opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot dzianiny to obszerniejsza niepodatność na przecięcie i pokaźniejsza odporność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są przeróżne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus i dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, Opona Continental Double Fighter III 29" x 2,0" (622-50)
od 59 99

2 oferty

Opona Continental Double Fighter III 29" x 2,0" (622-50)

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238709896 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 49 90

3 oferty

Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693461 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona 27,5 x 2,20 CONTINENTAL Cross King drut 750g
od 57 90

1 oferta

Opona 27,5 x 2,20 CONTINENTAL Cross King drut 750g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238025002 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona 27,5 x 2,00 CONTINENTAL Race King drut 650g
od 54 90

1 oferta

Opona 27,5 x 2,00 CONTINENTAL Race King drut 650g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238026146 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, OPONA CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER III 27.5 X 2.0 CZARNA DRUT
od 61 99

1 oferta

OPONA CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER III 27.5 X 2.0 CZARNA DRUT

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238709872 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0100207 Opona Continental TRAFFIC 26x2,1 drutówka 840 g
od 51 99

2 oferty

CO0100207 Opona Continental TRAFFIC 26x2,1 drutówka 840 g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238423624 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Speed Ride 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka - Drutowana
od 54 99

1 oferta

Opona Continental Speed Ride 28" x 1,6" (622-42) Reflex drutówka - Drutowana

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238586213 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0101155 Opona Continental Ride Tour 28"x1,45" (622x37)
od 49 99

1 oferta

CO0101155 Opona Continental Ride Tour 28"x1,45" (622x37)

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693485 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Double Fighter III 26x1.9 Drut Czarna 800g Refl - 559 \ 1,9"
od 72 90

1 oferta

Opona Continental Double Fighter III 26x1.9 Drut Czarna 800g Refl - 559 \ 1,9"

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238732382 
  • Rodzaj opona 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.