Menu
Zamknij

CO0100205 Opona Continental Traffic 26x1,9 drutówka 820 g

Opony i dętki do roweru

Opis

Traffic - Jazda w dźungli miasta

Bieżnik w oponie Traffic zaprojektowany specjalnie do rowerów górskich wykorzystywanych na co dzień w miastach i na wsi. Szczególnie blisko ułożone względem siebie wypustki bieżnika w środkowej części opony ograniczają opony toczenia, a agresywny bok rozszerza przyczepność w zakrętach. Przezwycięża wszelkie nierówności, gwarantuje gładkie, łatwe toczenie podczas jazdy, a konkretnie produkowane boki wytrzymałość w miejskim betonie.


parametry:

rozmiar: 26" x 1,9"

Etrto: 50-559

typ: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 84 TPI

Nr katalogowy produktu: 0100205

Średnia waga:~ 820 g

przypasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, także przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon korzystnie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz niewiele znaczący splot tkaniny sprawia, iż opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot dzianiny to obszerniejsza niepodatność na przecięcie i pokaźniejsza odporność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są przeróżne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus i dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Opony i dętki do roweru, CO0181971 Dętka Continental Tour 28'' x 1,1'' - 1,45'' wentyl auto 40 mm
od 19 99

1 oferta

CO0181971 Dętka Continental Tour 28'' x 1,1'' - 1,45'' wentyl auto 40 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238556896 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, CO0180000 Dętka Continental Race 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 80 mm
od 20 99

1 oferta

CO0180000 Dętka Continental Race 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 80 mm

  • Producent Continental 
  • EAN 4024066568133 
  • Rodzaj dętka 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona rowerowa Continental Cycloxking 28 (700c) - czarna zwijana
od 91 99

1 oferta

Opona rowerowa Continental Cycloxking 28 (700c) - czarna zwijana

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238788235 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona 27,5 x 2,00 CONTINENTAL Race King drut 650g
od 56 99

1 oferta

Opona 27,5 x 2,00 CONTINENTAL Race King drut 650g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238026146 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Contact Travel 28" x 1,60" (622 - 42) drutówka, reflex
od 89 99

1 oferta

Opona Continental Contact Travel 28" x 1,60" (622 - 42) drutówka, reflex

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238804775 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych
od 61 90

1 oferta

Continental Ride Tour Opona 28" drut Reflex czarny Opony do rowerów elektrycznych

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238693454 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C
od 210 99

1 oferta

Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238007800 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona ContinentalDoubleFighter III (50-584), 27.5"x2.00" czarna drutówka
od 73 99

1 oferta

Opona ContinentalDoubleFighter III (50-584), 27.5"x2.00" czarna drutówka

  • Producent CONTINENTAL 
  • EAN 4019238732375 
  • Rodzaj opona 
Porównaj
Opony i dętki do roweru, Opona Continental Ruban 29x2.30 (58-622), czarna zwijana, TubelessReady, 840g
od 109 99

1 oferta

Opona Continental Ruban 29x2.30 (58-622), czarna zwijana, TubelessReady, 840g

  • Producent Continental 
  • EAN 4019238056310 
  • Rodzaj opona 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.