Przerzutka tylna z grupy asygnowana do obsługi napędów 9-rzędowych. Towar skierowany jest do rowerzystów preferujących jazdę w trudniejszym terenie (Cross Country, maratno, Trail, Enduro). W przerzutce zastosowano kółka 11-zębne w których sworznie pokryto fluorem dla jeszcze płynniejszego ich obracania. Kółka przykręcone są do wózka przy pomocy wpuszczanych śrub imbusowych. Budowa z szerokim zawiasem powiększa sztywność i umożliwia skrupulatną zmianę przełożeń. Proste prowadzenie linki ogranicza ryzyko zablokowania przerzutki, gwarantując bezstresową jazdę. Bardzo ważną cechą tej przerzutki jest wykorzystanie w niej konstrukcji Shiamno Shadow RD, dzięki której zminimalizowane pozostało ryzyko przypadkowego uszkodzenia w trakcie jazdy w terenie.
Grupa produktowa: Deore M590
Model: RD-M592
Obsługiwana liczba przełożeń: 9
Dolna kompatybilość: 11T - 12T
Górna kompatybilność: 32T - 36T
całkowita pojemność: 45T
Współpraca z Megarange: TAK
Śruba regulacyjna linki: NIE
typ konstrukcji przerzutki: Top Normal Shadow RD
Współpraca z SIS: TAK
Średnia waga artykułu: 285 g
zastosowane technologie Shimano:
Shimano SHADOW RD - Mechanizm przerzutki tylnej SHIMANO SHADOW RD jest przeznaczony do bardziej agresywnej jazdy. Jej niezwykle niski profil niesie ze sobą niemało zalet. Dzięki niemu i dzięki konstrukcji o pojedynczej sprężynie przerzutka nie uderza o tylne widełki w niełatwych warunkach. W efekcie praca układu jest płynna i cicha. Przednia i Tylna Indeksowana Zmiana Przełożenia DUAL SIS - części systemu, takie jak mechanizm indeksowania zastosowany w dźwignię zmiany przełożenia, linka tylnej indeksowanej zmiany przełożenia SIS działająca bez tarcia i luźno pracująca tylna przerzutka, tworzą SHIMANO INDEX SYSTEM. Tylny indeksowany system zmiany przełożeń SIS pozostał wykorzystany jeszcze w przerzutce przedniej. Dzięki czemu indeksowanemu systemowi zmiana przełożeń z przodu stała się łatwiejsza i komfortowojsza. Koronki HyperGlide. Cechą specjalenie zaprojektowanych koronek HYPERGLIDE są charakterystycznie rozmieszczone rampy zmiany przełożenia i profile zębów, gwarantujące udoskonaloną kontrolę łańcucha w trakcie zmiany przełożenia. Koronki HG przerowadzają łańcuch prędko i bezpośrednio do następnej zębatki bez przeciążenia. Tradycyjne koronki powodują, iż łańcuch wznosi się i przechodzi nad zębami koronki przed wybraniem zębatki.Top Normal - Tylne przerzutki top normal to konwencjonalne przerzutki sprężynowe. Użytkownicy systemu RAPIDFIRE Plus preferują krótszy czas reakcji tylnych przerzutek top normal, ponieważ pozwala to na szybszą redukcję przełożeń. Rowerzyści, dla których ważniejsza jest szybka reakcja, doceniają możliwość zmiany przełożenia na niższe za pomocą najsilniejszego palca, czyli kciuka.
Mechanizm Double Servo-Panta SHIMANO pozwala tylnemu wózkowi prowadzącemu przerzutki poruszać się w optymalny sposób. Kółko prowadzące przerzutki ustawia się blisko koronek w trakcie przesuwania się do przodu i do tyłu, optymalizując każdą zmianę przełożenia. Dzięki czemu zmiana przełożeń jest jeszcze precyzyjniejsza.
Przełożenie MEGARANGE - 34-zębowa koronka MegaRange zapewnia super-niskie przełożenie, które zezwala na nie męczące pedałowanie pod najistotniej strome wzniesienia.
Zespół napędowy MEGA-9 - 9-rzędowa kaseta koronek daje bliski współczynnik przełożeń bez negatywnego wpływu na zakres przełożeń. MEGA-9 LITE to lekkie pedałowanie z wydajnym napędem. System ten chatakteryzują trzy cechy: optymalne przełożenie dla każdego rozmiaru koła - im większe koło, tym pokaźniejszy zakres kaset niezbedny do utrzymania lekkiego pedałowania. Innowacyjny system zmiany przedniego przełożenia - kompozycje przełożeń dopasowane do każdego wymiaru koła tak,obniżyć liczbę korygujących zmian przełożeń z tyłu przy znikomej różnicy przełożeń z przodu. Poprawiony prześwit opony powiększający manewrowość - przekonstruowana przerzutka przednia dająca możliwość zmniejszenia rozstawu kół w ramie.