Przerzutka tylna z odświeżonej w 2015 r. Grupy dedykowana do obsługi napędów 9-rzędowych. Produkt skierowany jest do rowerzystów preferujących rekreacyjną jazdę sportową w terenie. Przerzutka wyposażona jest w śrubę regulującą naprężenie linki, do przystępnej regulacji indeksowania. W przerzutce zastosowano kółka 11-zębne w których sworznie pokryto fluorem dla jeszcze płynniejszego ich obracania. Kółka przykręcone są do wózka przy pomocy wpuszczanych śrub imbusowych. Kompozycja z szerokim zawiasem powiększa sztywność i zezwala na precyzyjną zmianę przełożeń. Niezwykle ważną cechą tej przerzutki jest wykorzystanie w niej konstrukcji Shimano Shadow RD, dzięki której zminimalizowane zostało ryzyko przypadkowego uszkodzenia podczas jazdy w terenie.
Grupa produktowa: Alivio 2015
Model: RD-M4000
Obsługiwana ilość przełożeń: 9
Dolna kompatybilość: 11T - 12T
Górna kompatybilność: 32T - 36T
pełna pojemność: 45T
Współpraca z Megarange: TAK
Śruba regulacyjna linki: TAK
rodzaj konstrukcji przerzutki: Top Normal Shadow RD
Współpraca z SIS: TAK
Średnia waga produktu: 250 g
zastosowane technologie Shimano:
Shimano SHADOW RD - Mechanizm przerzutki tylnej SHIMANO SHADOW RD jest przeznaczony do bardziej zadziornej jazdy. Jej bardzo niski profil niesie ze sobą sporo zalet. Dzięki niemu i dzięki konstrukcji o pojedynczej sprężynie przerzutka nie uderza o tylne widełki w nieprzystępnych warunkach. W konsekwencji praca układu jest płynna i cicha. Przednia i Tylna Indeksowana Zmiana Przełożenia DUAL SIS - części systemu, takie jak mechanizm indeksowania zaimplementowany w dźwignię zmiany przełożenia, linka tylnej indeksowanej zmiany przełożenia SIS działająca bez tarcia i swobodnie pracująca tylna przerzutka, tworzą SHIMANO INDEX SYSTEM. Tylny indeksowany system zmiany przełożeń SIS został wykorzystany też w przerzutce przedniej. Dzięki czemu indeksowanemu systemowi zmiana przełożeń z przodu stała się łatwiejsza i wygodniejsza. Koronki HyperGlide. Cechą specjalenie zaprojektowanych koronek HYPERGLIDE są charakterystycznie rozmieszczone rampy zmiany przełożenia i profile zębów, zapewniające ulepszoną kontrolę łańcucha w trakcie zmiany przełożenia. Koronki HG przerowadzają łańcuch momentalnie i bezpośrednio do następnej zębatki bez przeciążenia. Klasyczne koronki powodują, iż łańcuch podwyższa się i przechodzi nad zębami koronki przed wybraniem zębatki.Top Normal - Tylne przerzutki top normal to klasyczne przerzutki sprężynowe. Użytkownicy systemu RAPIDFIRE Plus preferują krótszy czas reakcji tylnych przerzutek top normal, ponieważ pozwala to na szybszą redukcję przełożeń. Rowerzyści, dla których ważniejsza jest szybka reakcja, doceniają możliwość zmiany przełożenia na niższe za pomocą najsilniejszego palca, czyli kciuka.
Mechanizm Double Servo-Panta SHIMANO pozwala tylnemu wózkowi prowadzącemu przerzutki poruszać się w trafny sposób. Kółko prowadzące przerzutki ustawia się blisko koronek w trakcie przesuwania się do przodu i do tyłu, optymalizując każdą zmianę przełożenia. Dzięki czemu zmiana przełożeń jest jeszcze skrupulatniejsza.
Przełożenie MEGARANGE - 34-zębowa koronka MegaRange gwarantuje super-niskie przełożenie, które pozwala na nie męczące pedałowanie pod najistotniej strome wzniesienia.
Zespół napędowy MEGA-9 - 9-rzędowa kaseta koronek daje bliski współczynnik przełożeń bez negatywnego wpływu na zakres przełożeń. MEGA-9 LITE to lekkie pedałowanie z wydajnym napędem. System ten chatakteryzują trzy cechy: stosowne przełożenie dla każdego wymiaru koła - im pokaźniejsze koło, tym pokaźniejszy zakres kaset niezbedny do utrzymania lekkiego pedałowania. Zaawansowany system zmiany przedniego przełożenia - kompilacje przełożeń dopasowane do każdego wymiaru koła tak,obniżyć liczbę korygujących zmian przełożeń z tyłu przy nieznacznej różnicy przełożeń z przodu. Poprawiony prześwit opony powiększający manewrowość - przekonstruowana przerzutka przednia dająca możliwość zmniejszenia rozstawu kół w ramie.