Mechanizm korbowy FC-M361 48x38x28 175 mm z osłoną, czarny.
asygnowany jest do obsługi napędów rowerowych 3 x 6, 3 x 7 i 3 x 8 przełożeń.
Model FC-M361 jest dedykowany do rowerów górskich i trekkingowych.
Jest to aktualnie najwyższy model w grupie do 8 przełożeń.
posiada demontowalne tarcze z przełożeniami 48x38x28 zęby.
Współpracuje z osią suportu Shimano na kwadrat o długości 123 mm.
Grupa produktowa: Acera
Model: FC-M361
Tylna kompatybilność: 6, 7, 8 przełożeń
Największa zębatka: 48 zębów, stalowa
Środkowa zębatka: 38 zębów, stalowa
Najmniejsza zębatka: 28 zęby, stalowa
Długość ramienia: 175 mm
dedykowana długość osi suportu: 123 mm (dla linii łańcucha 50 mm)
kanon mocowania: Kwadrat (np. Shimano BB-UN26, BB-UN55)
Osłona łańcucha: TAK
Współdziałanie z Dual SIS: TAK
Średnica gwintu do mocowania pedałów: 9/16"
Średnia waga artykułu: ~ 1115 g
W komplecie: śruby M8
zastosowane technologie Shimano:
Zintegrowana kompozycja tarcz SG-X, przednia przerzutka Wide Link oraz łańcuch HG. Te elementy współpracują ze sobą, aby poprawić kontrolę nad łańcuchem w celu zapewnienia precyzji i bezawaryjności zmiany przełożeń z przodu, które są nad wyraz przydatne w przypadku ekstremalnej jazdy terenowej. Koronki HyperGlide. Cechą specjalnie zaprojektowanych koronek HYPERGLIDE są charakterystycznie rozmieszczone rampy zmiany przełożenia i profile zębów, gwarantujące ulepszoną kontrolę łańcucha w trakcie zmiany przełożenia. Koronki HG przeprowadzają łańcuch prędko i bezpośrednio do następnej zębatki bez przeciążenia. Klasyczne koronki wywołują, że łańcuch unosi się i przechodzi nad zębami koronki przed wybraniem zębatki. Przednia i Tylna Indeksowana Zmiana Przełożenia DUAL SIS - komponenty systemu, takie jak mechanizm indeksowania zaimplementowany w dźwignię zmiany przełożenia, linka tylnej indeksowanej zmiany przełożenia SIS działająca bez tarcia i luźno pracująca tylna przerzutka, tworzą SHIMANO INDEX SYSTEM. Tylny indeksowany system zmiany przełożeń SIS został wykorzystany również w przerzutce przedniej. Dzięki czemu indeksowanemu systemowi zmiana przełożeń z przodu stała się łatwiejsza i wygodniejsza.